Μία καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα δεν είναι μόνο οπτικά ελκυστική, αλλά και διαισθητική και εύκολη στην πλοήγηση.
Χρησιμεύει ως η ψηφιακή βιτρίνα μιας επιχείρησης ή ενός ατόμου, αφήνοντας μια μόνιμη εντύπωση στους επισκέπτες και μετατρέποντάς τους ενδεχομένως σε πιστούς «πελάτες».
Για να ξεκινήσει κανείς το ταξίδι του σχεδιασμού μίας εξαιρετικής ιστοσελίδας, πρέπει πρώτα να κατανοήσει τους στόχους και να ορίσει το target audience της επιχείρησης.
Αυτές οι πληροφορίες θέτουν τα θεμέλια για ολόκληρη τη διαδικασία σχεδιασμού καθοδηγώντας τις αποφάσεις σχετικά με τη διάταξη, τους χρωματικούς συνδυασμούς, την τυπογραφία κ.α
Στη συνεχώς μεταβαλλόμενη κοινωνία που ζούμε, οι χρήστες έχουν περισσότερες από 1,8 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες που μπορούν να επισκεφθούν. Για τον λόγο αυτό, η ιστοσελίδα μίας επιχείρησης θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη με γνώμονα τη χρηστικότητα, δηλαδή το πόσο εύκολη είναι η χρήση της ιστοσελίδας και την εμπειρία χρήστη (UX), δηλαδή το πόσο ευχάριστη είναι η αλληλεπίδραση με την ιστοσελίδα.
Ο σχεδιασμός μίας ιστοσελίδας ακολουθεί μία συγκεκριμένη κατευθυντήρια γραμμή με συγκεκριμένους κανόνες, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα με την εταιρική ταυτότητα της επιχείρησης.