Χρήση AI στο Content Marketing: Μπορεί να βλάψει το SEO;

Ζώντας μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, δεν περνάει απαρατήρητη η επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην ζωή μας. Μπορεί να παρατηρήσετε εργαλεία AI στα σούπερ μάρκετ μέσω των self-checkout ταμείων, στα social media όπου υπάρχουν πολλές εικόνες δημιουργημένες από το ΑΙ, ή ακόμα και σε πλατφόρμες που μπορούν να γράψουν ολόκληρα emails, διευκολύνοντας έτσι τη ζωή μας.

Το ChatGPT αποτελεί ένα τέτοιο εργαλείο το οποίο δημιουργεί γραπτό περιεχόμενο μέσα σε μία στιγμή. Για τον λόγο αυτό πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν το AI προκειμένου να ενισχύσουν το SEO τους. Είναι όμως το AI ο σωστός τρόπος για να ενισχυθεί το SEO, ή μπορεί να αποτελέσει την καταστροφή του;

Το να δίνεται η κατάλληλη προσοχή όταν εξετάζεται μια νέα προσέγγιση στο SEO είναι πάντα προτεραιότητα, ειδικά όταν οι πλατφόρμες αναζήτησης εξακολουθούν να ερευνούν νέες προσεγγίσεις, όπως οι ενημερώσεις αλγορίθμων, για να αντιμετωπίσουν αυτές τις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη. Είναι ζωτικής σημασίας να λαμβάνονται υπόψιν οι αρνητικές επιπτώσεις που θα μπορούσε να επιφέρει η χρήση του AI σε ιστοτόπους που βασίζονται στην οργανική αναζήτηση. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν ήδη κάποιες ενδείξεις ότι η αλόγιστη και ακατέργαστη χρήση του AI για το SEO θα μπορούσε στην πραγματικότητα να βλάψει το SEO, το κύρος του τομέα και την απόδοση του ιστοτόπου.

Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζει κάποιος τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν χρησιμοποιείται η τεχνητή νοημοσύνη για SEO. Παρακάτω θα αναλύσουμε κάποιους από αυτούς τους κινδύνους:

  1. Το αναχρονιστικό ή αναληθές περιεχόμενο μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στις ιστοσελίδες κάνοντας λόγο για αναληθείς πληροφορίες

Πρώτον και κύριον, πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ το AI είναι έξυπνο, χρειάζεται ενημερώσεις. Αυτό σημαίνει ότι παράγει περιεχόμενο το οποίο είχε δημοσιευθεί πριν την τελευταία του ενημέρωση. Μπορεί το ChatGPT να έχει πρόσβαση στο Internet και να αντλεί από εκεί πληροφορίες, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι πληροφορίες είναι και έγκυρες. Το OpenAI έκανε ενημερώσεις στο ChatGPT τον Μάρτιο του 2023, μετατρέποντας κάποιες από τις πληροφορίες τις οποίες αντλεί σε αναχρονιστικές. Αυτό αποτελεί πρόβλημα για τις ιστοσελίδες που βασίζουν το SEO τους στο AI, καθώς οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, έχουν ως κύριο κριτήριο κατάταξης των ιστοσελίδων, τις αληθείς και αξιόπιστες πληροφορίες. Υπάρχει λοιπόν η περίπτωση, η χρήση του AI να οδηγήσουν τις μηχανές αναζήτησης στην απόφαση ότι η ιστοσελίδα είναι παραπλανητική, μειώνοντας έτσι κατά πολύ την κατάταξή της και συνεπώς την κίνηση και μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε υποβάθμιση του domain authority.

  1. Το AI δεν παράγει πρωτότυπες ιδέες

Μπορεί να έχετε ακούσει ότι οι πλατφόρμες που παράγουν περιεχόμενο, όπως το ChatGPT, παράγουν πρωτότυπο περιεχόμενο. Αυτό όμως δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Για την ακρίβεια το ChatGPT, δημιουργεί το περιεχόμενό του αντλώντας ήδη δημοσιευμένες πληροφορίες.

Όταν η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης σαρώνουν ιστοτόπους, ένας σημαντικός παράγοντας του αλγορίθμου είναι το πόσο πρωτότυπο είναι το κείμενο σε έναν ιστότοπο. Εάν οι μηχανές αναζήτησης αναπτύξουν μία μέθοδο η οποία θα εντοπίζει το μη πρωτότυπο περιεχόμενο, αυτό θα προκαλέσει μεγάλη ζημιά στις ιστοσελίδες οι οποίες βασίστηκαν σε AI για τη δημιουργία του περιεχομένου τους, καθώς αυτό θα οδηγήσει στην μείωση της κατάταξης των λέξεων-κλειδιών, των μετατροπών κ.α

  1. Το AI μπορεί να οδηγήσει στην μαζική εισροή ανούσιου κειμένου στο Internet

Μία από τις μεγάλες ανησυχίες για τις μηχανές αναζήτησης είναι ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να οδηγήσει σε εισροή ανούσιων κειμένων στο διαδίκτυο. Ο αλγόριθμος της Google βρίσκει περιεχόμενο που είναι ενημερωτικό, κατανοητό και πρωτότυπο. Επομένως, αν κάθε ιστοσελίδα χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία περιεχομένου, όλες θα έχουν τον ίδιο, μη πρωτότυπο τύπο περιεχομένου, γεγονός που θα δυσχεράνει τον ανταγωνισμό στις λέξεις-κλειδιά.

Συνολικά, η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει διανύσει πολύ δρόμο σε σύντομο χρονικό διάστημα και μπορεί να φανεί χρήσιμη σε πολλά επιχειρηματικά σενάρια. Ωστόσο, λόγω των κινδύνων που ενέχει η χρήση γεννητριών περιεχομένου AI για το SEO, συνιστάται στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να σταθμίσουν τους κινδύνους που ενέχει το να βασίζονται στο AI για το SEO της επιχείρησής τους.

Το AI είναι προτιμότερο να χρησιμοποιείται για θέματα όπως η εύρεση θεμάτων για blogs, η ανάπτυξη ιδεών για αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κ.α